Selecteer een pagina

Vertrouw jij ook op je gevoel? Een ‘Ik-wil-hier-iets-mee-moment’!

Als je geraakt wordt, wat doe jij dan? Stel je bent bezig met een verandering in je bedrijf en telkens weer komt dezelfde gedachte binnen. Je denkt eraan als je werkt. Het kwam even in je gedachten toen je een brood bij de bakker bestelde. Herken je 5 momenten dat je hetzelfde denkt/voelt en dan ineens toen je vanmorgen wakker werd wist je het zeker: “Hier moet ik iets mee!” ?

Eerlijk naar mijzelf

Zo luister ik graag naar mijn gevoel. Als ik geraakt word wil ik hier graag iets mee doen. Dit werkt voor me. Want weet je? Dan zit ik helemaal in verbinding met mijn gevoel. Niet mijn hoofd die met me aan de haal gaat. Ik zeg wel eens tegen mezelf: Is dit een lijntje die ik maak met andere gebeurtenissen of meningen of angsten en belemmeringen? Dan wil ik hier niet aan denken of naar luisteren. Gaan vanuit mijn gevoel. Puur en eerlijk naar mijzelf. Wil ik er iets mee?

Ik werd aangeraakt

Zo was het juli 2017 en was ‘dit’ in de jaren daarvoor al vaker bij me binnen gekomen, maar ik had er nog niets mee gedaan. Ik was al vaker aangeraakt en dus geraakt, maar het was nog niet de juiste timing. Niet het juiste moment, want ik geloof dat ik anders al eerder een stap had gezet.
Tijdens de doopdienst van Thijmen had ik zo’n ik-weet-het-ik-wil-hier-iets-mee moment.

Het is geen geheim dat ik geloof. Ik geloof in God. Heel eerlijk? Ik dacht altijd. Ik ben gedoopt. Ik geloof op mijn manier. Ik ga geregeld naar de kerk. Ik lees over de Heer. En ja bidden doe ik ook. Dat is het toch goed? Niks meer aan doen. Ik geloof op mijn manier.

Thijmen werd gedoopt

Toen was daar de doopdienst van Thijmen. Er werden 7 kinderen gedoopt. We ontvingen woorden die raakten van Ds. Karsten. Een groep mooie ouders, mooie kinderen, samen een doel. Onze kinderen hun eerste stappen in de kerk laten zetten. Een lidmaatschap van deze club te geven, net als een sportvereniging. Dat je mag weten dat je erbij hoort. En dat je mag ontdekken of je de lidmaatschap aanhoudt. Intensiever wil maken. Of misschien toch wil afbouwen.

Kippenvel

Tijdens deze doopdienst, waar Thijmen zijn eerste voetstappen zette (hij zette letterlijk zijn voeten op de grond van de kerk), voelde ik het, of beter gezegd Hem, weer bij me binnenkomen. Hij raakte me aan. Ik kreeg kippenvel. Ik voelde tranen van blijdschap. Het leek alsof de kerk even leeg was en ik een moment met de Heer had. Alsof Hij het moment pakte om mij iets te laten inzien.

Na de doopdienst liep ik direct naar de dominee en vroeg aan hem wanneer ik kon beginnen met belijdeniscatechese. Ik wilde mijn lidmaatschap intensiever maken. Kleur bekennen. Ja zeggen tegen God.

Kleur bekennen

Het werd januari 2018. Telefoon van Ds. Karsten: “Marieke schuif je binnenkort aan?” Ik dacht er nog hetzelfde over. Ik leerde Julia kennen. We hadden een mooie klik samen en bewandelden de weg naar onze belijdenis. Ik genoot van de prachtige gesprekken met zijn drieën. We stelden ons kwetsbaar op. Deelden ons verhaal. Ons gevoel. Overal was ruimte voor.
Als afsluiting van deze betekenisvolle weken en introductie tijdens de belijdenisdienst maakten Julia en ik een vlog.
Hierin lieten wij weten wie wij zijn en waarom we op 1e pinksterdag Ja wilden zeggen tegen God.

Een warme deken

1e Pinksterdag. Wederom een moment waar ik werd geraakt. Alsof ik een warme deken van de hele gemeente voelde die om mij heen kwam. Tijdens de verwelkoming zongen zij voor ons en ik voor Julia “Gods zegen voor jou” van Sela. Ik voelde me warm, had tegelijkertijd kippenvel en tranen waren niet te vermijden. Het voelde zo fijn.

Mijn keuze

Nu zijn we een jaar later. Een jaar nadat ik Ja zei tegen God. Begonnen in de doop, beaamt in de belijdenis en daarna elke dag eruit levend.
Mijn keuze. Een keuze om Jezus te volgen. Om kleur te bekennen. Deel uit te maken van de gemeenschap van mensen die Jezus weg bewandelen.

Ik sta voor iedereen open

Wat ik ook heerlijk vind is zingen en muziek maken. Een goede combinatie samen met geloven. Zo heb ik een spotify lijst die ik vaak aan zet met allemaal Christelijke liederen. En ja deze zing ik in de auto net zo hard mee als het foute uur van Q  😉

Zo zing ik graag mee met “Open the eyes of my heart” met daarin de tekst “Shinin’ in the light of Your glory”
En “All I need is You” met hierin “Your spirit calls my heart to sing” en “You hold the universe”

En weet je? Ik ben niet oordelend. Sta open voor ieders mening of vragen (al ken ik ook niet alle antwoorden).
Ook geloof ik dat iedereen gelooft. Niet perse in God, maar wel gelooft in iets of iemand.

Jouw geloof

De een zegt, “Ik geloof in mezelf”.
De ander, “Ik geloof dat er iets is, maar wat… het is in ieder geval geen toeval”
“Ik ben spritueel en geloof in het universum” een die je nu steeds vaker hoort.
Een ander legt graag Engelenkaarten of andere kaarten die je richting geven.
Er worden antwoorden gevonden tijdens mediteren.
Er zijn dus veel verschillende mensen, met veel verschillende meningen en gevoelens.
Jouw geloof.

Mijn geloof

Ik geloof dat God de wereld gemaakt heeft – (de Schepping)
Dat Hij boven het universum staat – (All I need is you – Hillsong United)
Engelen aanbidden hem – (opwekking 577 Jezus allerhoogste naam)
Dat Hij de God van het Licht & Liefde is – (opwekking 807 – God van licht)

Volg jij je gevoel?

Volg jij net als ik je gevoel? Als iets vaker binnenkomt en je weet dat je er misschien iets moet doen… zoek je dan iemand op die je hiermee kan helpen?
Ik hoop het zo!

Zo zie, voel en geloof ik

En deze blog? Vind ik heel spannend! Ik heb een jaar geleden kleur bekent. Ook durf ik in mijn biografie te uiten dat ik Christelijk ben. Durf ik het te noemen in een post (ook al zie ik dat ik dan minder likes of reacties krijg) en nu schrijf ik volledig hoe ik het voel, zie en beleef.

Volledig vertrouwen in God en mijn weg

Waarom? Omdat dit geen klein onderdeel van mijn leven is. Maar Hij leidt mij. Ik heb volledig vertrouwen in de weg die ik ga en dat mag gezegd worden.
Ongeacht of ik nu wel of geen likes of reacties krijg.

Misschien heb ik je aan mogen raken, misschien raakte het je niet. Alles is oké.

Zonder oordeel, maar wel volledig bij jezelf. Jouw gevoel, jouw hart.

 

Liefs Marieke

Wil je weten wie ik ben en waarom ik doe wat ik doe? Lees over mij